fredag, september 01, 2006

Bilder fra Killiegårdene på Dovre

I sommer kjørte Heming og jeg forbi Dovre og da stakk vi opp på Killiegårdene for å ta noen bilder og en prat med de som bor der.



Det var så vidt jeg husker 5 gårder oprinnelig her, og alle som bodde der het Killi, men ikke alle var i slekt med hverandre.

Men her bodde Marit i 1840.

Og selv om jeg har vært her med mamma og fått alle gårdene pekt ut så husker jeg ikke det nå, jeg legger ut de bildene jeg tok så kan dere andre som husker kommentere hva som var hva.






Og under her er kirka på Dovre, her ligger mange Killier begravet. Jeg syns bekledningen var finest, skiferplater.



Men vi traff ingen folk, på noen av gårdene.

2 kommentarer:

slettnes sa...

Det mørke huset som Elin sier Marit bodde i 1840 tror eg ikke stemmer. På et av bildene kan vi se et kvitt hus med en rød fjøs til høyre.
Det var denne gården Marit og Ole, mine oldeforeldre skulle overta.
Slik blei det alltså ikke.
Min oldefar blei sendt til Akershus og min oldemor giftet seg med Sivert Sivertsen og flyttet til Alta.
Det mørke huset hvor Heming står tilhører nok en av de andre Killi-familiene.

slettnes sa...

Jeg mente at Marit bodde i en av de 5 Killi-gårdene..
Elin